De Maarten Bolte Bokaal 2024 gaat naar

29 maart 2024

.....Simone Grooters

Om deze prijs in ontvangst te mogen nemen is nogal wat, want onze club heeft veel speciale vrijwilligers die voor deze trofee in aanmerking komen. Maar dit jaar was de jury (Jacqueline, Andre en ik) unaniem in ons besluit. Wij waren het er snel over eens en dat scheelde natuurlijk zuivere biertijd voor de jury, wat een groot voordeel is maar dat terzijde 😊

Onze vrijwilliger van het jaar is actief op vele fronten. Je kan een beroep doen op hem of haar wanneer er handjes te kort zijn in de keuken of bar. Attent wanneer iemand een bloemetje verdient. Actief om niet-leden te benaderen die gebruik maken van banen zonder daarvoor betaald te hebben, en zo toch geld in het laatje van vereniging te laten komen.

Onze vrijwilliger van het jaar is ook de stuwende kracht achter het kerstgala, wat al jaren een vast onderdeel van onze activiteiten binnen de vereniging is. Ook is zij sociaal bedreven en daardoor heeft de Zonnebloem een leuk uitje tijden het Open Toernooi. De ouderen worden ontvangen met een advocaatje en zang van haarzelf.
Het is nu ook geen geheim meer dat we het hebben over Simone Grooters, onze (ex)-voorzitster van de LTC Keenenburg.

14 jaar lang heeft ze bestuursfuncties bij onze club vervuld. De laatste 10 jaar als voorzitster met mooie resultaten in diverse bestuurssamenstellingen. Dat besturen vooruit kijken is, blijkt wel uit de Corona periode. Hoewel alles in lock-down was werd er achter de schermen van alles geregeld om de club te continueren. Zodat wij als club toch als 1 van de eerste verenigingen waren die weer de banen konden gebruiken zodra dit weer mogelijk was ondanks alle beperkte maatregelen. Ook de energie transitie heeft zij mede mogelijk gemaakt binnen de club. Met de installatie van LED verlichting en de zonnepanelen zijn we een modern tennispark geworden.

Op sportief gebied heeft zij een lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan. Lang voordat padel hier in Nederland groot werd voorspelde zij, vanuit een Spaanse enclave, dat we dit bij LTC moesten introduceren. Na een mislukte 1e poging en vele onderzoeken verder lukte het dan toch om de padel banen te realiseren. Dit heeft de club een nieuwe belangrijke impuls gegeven.

Wij van de jury presenteren dan ook met trots Simone Grooters als winnaar van de Maarten Bolte bokaal van 2024