De tennis toss begint op verzoek eerder

05 oktober 2023

Of het nu komt omdat de dagen alweer korter gaan worden, er kwam een verzoek om eerder te beginnen met de donderdagse tennis toss voor senioren.
Het tennissen in willekeurige combinaties voor een tenniswedstrijd begint vanaf komende week al om 19:30 uur!

Je kunt individueel  dus zonder tennispartner of eigen groepje – naar de toss avond komen. Zorg ervoor dat je beschikbaar bent om 19:30 uur om te spelen en neem je tennispas mee. Haal je dat niet?.....geen paniek, we rouleren namelijk ieder half uur. Je hoeft zelf geen baan te reserveren want op donderdagavond zijn de banen al gereserveerd voor de toss.

Spelverloop: We schudden de pasjes net voordat het spel om 19:30 begint en maken op die manier 'blind' de tennis-koppels. Dit voegt een verrassingselement en spanning toe wanneer de spelers hun partners en tegenstanders ontdekken.

Warming-up: Zorg ervoor dat je de tijd neemt om op te warmen voordat de wedstrijden beginnen, vooral als er voor 19:30 nog niet is gespeeld.

Spelen: Begin de wedstrijden stipt om 19:30 uur op basis van de willekeurige combinaties die door de pasjes zijn bepaald.

Rotatie: Na elke wedstrijdronde schudden we de pasjes weer en ontstaan er nieuwe koppels voor de volgende ronde als je van plan bent meerdere rondes te spelen. En anders haal je voor het schudden je pasje er gewoon uit.

Vergeet niet om plezier te hebben en te genieten van de willekeurigheid van de koppels in je tennisspel.

Nieuwscategorieën