Verslag Padel clubkampioenschap

13 september 2023

“Zou er wel belangstelling voor zijn?”,  vroegen wij ons als organiserend comité af toen we voor de eerste keer bijeen waren om de clubkampioenschappen padel te bespreken.

Wij, Marcel, Aad, Marian en Lex, waren enthousiast, maar zouden, na nog geen 3 maanden padellen bij Keenenburg, mensen zich al inschrijven voor een toernooi? Gelukkig was het antwoord snel gegeven, want binnen 3 dagen zaten we helemaal vol. Zo begonnen we donderdag 7 september met 16 teams aan de competitie. Nu ja, eigenlijk al woensdag de 6e, want 2 teams waren zo vriendelijk uit te wijken om zo een niet te plannen wedstrijd toch te kunnen spelen!

Het weer zat ook bepaald niet tegen, zodat het gehele toernooi ook weerkundig in Spaanse sferen verkeerde. Met tapas en cava, veel cava, gezellige Spaanse zomerhits en de padel-playlist van Spotify op de achtergrond konden we op het sfeervolle terras genieten van mooie wedstrijden. Soms was het niveauverschil tussen de net beginnende spelers en de wat meer ervaren teams duidelijk merkbaar, maar dat mocht de pret niet drukken en zo doen we met z’n allen steeds meer ervaring op.

De kwart-, halve- en finales werden onder tropische omstandigheden op zondag gespeeld (Petje af voor alle spelers!!) en voor de finale waren Daan Ipeij met Robbert van Wandelen en Marcel van Os met Koert Touw geplaatst. De eerstgenoemden hadden in hun slopende halve finale alles uit de kast moeten trekken en dat was toch enigszins te merken in de eindstrijd.

Na een mooie wedstrijd werden Koert en Marcel onze eerste clubkampioenen padel en gingen met het felbegeerde Gouden Padelracket naar huis!
Een mooi compliment kregen we nog van deze 2 ervaren spelers in hun overwinningsspeech: “Aan de organisatie en sfeer hier kunnen ze in Naaldwijk nog een puntje zuigen”. Genoeg enthousiasme dan ook om volgend jaar weer de clubkampioenschappen te organiseren.

Wel willen we nog iedereen vragen die meegedaan heeft, of is komen kijken, om hun feedback aan ons kenbaar te maken. Wat vond je goed, wat is voor verbetering vatbaar? We zijn daar oprecht in geïnteresseerd om het zo alleen maar beter te kunnen doen.
Stuur een mailtje, appje of schiet ons op de club aan. Alvast dank hiervoor en op naar 2024.

Zie het fotoalbum voor de foto's van dit evenement.

Marcel, Aad, Marian en Lex

Nieuwscategorieën