Laddercompetitie senioren

We gaan weer de laddercompetitie opzetten voor de leden van LTC Keenenburg. Het is een interne competitie die uitsluitend gericht is op de leden, het is dus geen KNLTB competitie.

Deze competitie is voor de leden te zien via de KNLTBClub app onder het tabblad 'Spelen', ‘Wedstrijden’ en dan 'Ladder' of als je op de website bent ingelegd via het kopje 'Competitie'.

Wat is het?

Bij een laddercompetitie dagen spelers elkaar uit voor een wedstrijdje tennis of padel

De lager geplaatste speler daagt een 1 of 2 plekken hoger geplaatste speler uit en als de uitdager wint, dan wisselen de uitdager en uitgedaagde van plaats in de “ladder”.  Je daagt één van deze clubgenoten uit en maakt een afspraak om te gaan spelen. Verliest de uitdager de wedstrijd dan verandert er niets en blijven de spelers op hun plaats staan.

Je positie op de ladder bepaalt aan het einde van het seizoen wie de laddercompetitie wint.
We spelen van 1 april tot 31 december waarna een leuke prijs te winnen zal zijn.

Hoe werkt het?

1. Als eerste moet je je inschrijven bij een beschikbare laddercompetitie door je medespeler(ster) te selecteren.
  2. Nadat je jezelf hebt ingeschreven, komt deze laddercompetitie te staan bij ‘mijn competities’. Hier kun je aan de slag gaan met uitdagen. Door op ‘uitdaging’ te klikken bij een lid/team die 1 of 2 plekken boven je staat, kun je een bericht sturen en een voorgestelde datum (het is mogelijk om meerdere datum opties te versturen). Zodra je zelf zo’n uitdaging ontvangt, kun je via de app deze accepteren of afwijzen door op ‘uitdaging details’ te klikken. Hier is het mogelijk om de uitdaging te accepteren, af te wijzen of om een andere datum/tijd voor te stellen of neem contact op om een datum te overleggen.
    PS: De 'uitdagen' knop verschijnt pas vanaf de start van de competitie.
  3. Zodra het uitgedaagde lid de datum en tijdstip passend vindt, kan het lid de uitdaging accepteren via de ontvangen e-mail. Hierna wordt er automatisch een wedstrijd aangemaakt in het systeem en kan de toekomstige wedstrijd plaatsvinden.
  4. Je moet alleen zelf nog even een baan reserveren.
  5. Het invoeren van uitslagen wordt gedaan door de leden zelf via de website-inlog, ClubApp of door de beheerder van de laddercompetitie. Dit is alleen mogelijk als er een wedstrijd is afgerond. Bij gelijkspel heb je de mogelijkheid om een extra set toe te voegen zodat er uiteindelijk toch een winnaar bekend is.

Wat telt als wedstrijd?

• Je speelt in principe de gereserveerde speelduur van 1 uur. Uiteraard kan het voorkomen dat een uur niet genoeg tijd is waardoor jullie worden afgehangen. Jullie kunnen dan samen afstemmen of jullie dan de stand op dat moment invoeren als eindstand of de wedstrijd op een ander moment afmaken. Let op, eenmaal de stand ingevuld kan het niet meer gewijzigd worden.
  • Je speelt om 2 gewonnen sets. De 3e set is geen gewone set maar een super-tiebreak (tot 10 punten met 2 punten verschil)
  • Zorg dat je de wedstrijd binnen 7 dagen na het uitdagen hebt gespeeld en de uitslag hebt ingevoerd in de Club App.

Spelregels in het kort:

• Inschrijven in een laddercompetitie
  • Uitdagen van iemand die 1 of 2 plekken boven je staat
    • Als je zelf zo’n uitdaging ontvangt, accepteer deze via de app of kies voor afwijzen of stel een andere datum/tijd voor.
  • Zelf een baan reserveren via KNLTBClub app zoals je gewend bent
  • Uitslag in de app invullen
  • Uitslag accepteren of annuleren in de app
  • Één uitdaging per keer

Uitgebreide spelregels vind je hier.

Bij vragen, neem contact op met de beheerder via [email protected]