Tennis les van &Tennis Academy bij LTC Keenenburg

Algemeen
In alle lessen wordt aandacht besteed aan de vier basis elementen van tennis; techniek, tactiek, fysiek en mentaliteit.

Men leert dus niet alleen hoe je de beste backhand kan slaan, maar ook welke keuzes je het beste kan maken tijdens een spelsituatie.

Daarnaast is er voldoende aandacht aan coördinatie en bewegingsscholing, vooral bij de jeugd en bij de oudere jeugd en volwassenen ligt het accent meer op snelheid en uithoudingsvermogen. Op mentaal gebied wordt vooral gewerkt aan zelfvertrouwen, motivatie, concentratie en omgaan met wedstrijdspanning. De lessen worden verzorgd door Yoran Verschoor, Rick Siem en Jenya Babochkina.

Wat je redenen om les te nemen ook zijn, bij LTC Keenenburg is er voor ieder wat wils! Hieronder volgt een overzicht van onze trainingsmogelijkheden.

Jeugdtrainingen
Bij de jeugdlessen staat spelplezier centraal, met daarbij veel aandacht voor de techniek en de motorische ontwikkeling. Bij beginnende jeugd streven we naar zo snel mogelijk wedstrijdjes spelen. Voor de allerjongsten hanteren wij het TENNISKIDS programma van de KNLTB (zie de KNLTB jeugdpagina). Dat wil zeggen dat er aangepast materiaal wordt gebruikt zoals zachtere ballen, kleinere banen en kleinere rackets. In groepjes van 2 tot 8 personen krijgen de kinderen veel persoonlijke aandacht, waarmee sneller vooruitgang geboekt kan worden en de succesbeleving groot is!

Tennis for Kids – maak kennis met tennis
Tennis for Kids lessen worden gegeven op maandagmiddag en/of donderdagmiddag tussen 16u00 en 18u00 voor de allerkleinsten (t/m 10 jaar) die kennis willen maken met tennis. Tien trainingen, voor een laagdrempelig tarief, waarbij kinderen met veel plezier kennis kunnen maken met tennis én belangrijke sociale en motorische basisvaardigheden kunnen ontwikkelen. Start begin april en begin september. Na de leeftijd van 10 of na het volgen van maximaal twee cursussen Tennis for Kids stromen kinderen automatisch door naar de reguliere jeugdtrainingen.

Privétraining voor jeugd en volwassenen
Wil je graag extra aandacht besteden aan je spel? Stel je techniek, tactiek, fysiek of mentaliteit centraal in privétraining. We bieden privélessen van een half, een heel en anderhalf lesuur.

Groepstrainingen voor jeugd en volwassenen
Op maandag t/m zaterdag bieden wij, zowel overdag als ’s avonds, groepstrainingen voor jeugd en volwassen. Er zijn groepstrainingen voor spelers van elk niveau, van beginner tot gevorderden. Een 10, 15 of 20 weken durende cursus om alle slagen in de tennissport aan te leren, te verbeteren of te optimaliseren. In een groep, zodat u direct andere spelers van uw niveau leert kennen.

Thematrainingen
Een aantal keer per seizoen organiseert de tennisschool een thematraining. Tijdens een thematraining wordt er specifiek getraind op een speciaal onderdeel van het tennisspel. Denk daarbij bijvoorbeeld aan (mix)dubbelspel, enkelspel, competitievoorbereiding, tactiek, mentaal, voetenwerk of velddekking. Voor een thematraining kun je individueel inschrijven. Houd de website in de gaten voor de thematrainingen!

Workshops en clinics
Een aantal keer per seizoen organiseert de tennisschool in samenwerking met de club of kindercentrum ’t Kickertje workshops en clinics. Houd de website in de gaten. Ook een tennisclinic op aanvraag (voor groepen of bedrijven) behoort tot de mogelijkheden.

Tarieven
De tarieven voor trainingen staan vermeld op het inschrijfformulier
We bieden bij LTC Keenenburg cursussen aan van 10, 15 of 20 lessen.

Stel gerust een vraag via [email protected] of 0623713937

Sportieve groet,