De Maarten Bolte Bokaal 2009 gaat naar

06 april 2009

….. Arnold Arkesteijn

Vorig jaar was de toekenning van deze bokaal een voor de handliggende zaak en ging de bokaal die toen voor de 2e maal werd uitgereikt naar Aad Kester: de man die 10 jaar lang ons gehele complex inclusief banen onderhield en daarin werd bijgestaan door Arnold Haring en later broer Arnold.

Bij nadere beschouwing dit jaar een enigszins vergelijkbare situatie althans daarover waren wij, het  3-tal belast met toekenning van de bokaal, het over eens. Kenmerkend in dit geval is geweest dat het niet altijd zo zichtbaar was: Hij, de persoon in kwestie was in de aanloop naar de oprichting van de LTC Keenenburg al in het vizier, dacht mee over de opzet van alles, timmerde letterlijk mede de boel aan elkaar, maar ook figuurlijk. Nam zitting in de jeugdcommissie en barcommissie, waarbij wij dankbaar gebruik maakten van zijn kennis van zaken. Vele leden hebben van hem geleerd hoe een biertje er uit moet zien.

Jarenlang heeft hij als bestuurslid gefungeerd als spreekbuis naar de andere commissies en wat wel heel belangrijk is geweest dat wij dankzij zijn horecavergunning er een kantine op na mochten houden. Helaas kon hij op een gegeven moment niet meer als actief spelend lid zijn mannetje staan in verband met een blessure.

Eigenlijk zou ik ook de overige gezinsleden er in willen betrekken, want ook op hen werd regelmatig een beroep gedaan. Dit tot op de dag van gisteren, want met ingang van vandaag is daar een andere oplossing voor gevonden.

Kortom, een terechte toekenning in onze ogen en wij hopen, dat U het daarmee eens kunt zijn. De Maarten Bolte Bokaal gaat naar: ARNOLD ARKESTEIJN.

Speech van Maarten Bolte tijdens de ALV op 20 maart 2009. Arnold was helaas afwezig, maar de Bokaal ik enkele dagen daarna bij hem thuis overhandigd door Maarten zelf.

Marleen