De Maarten Bolte Bokaal 2017 gaat naar

16 maart 2017

……Saskia Roessen.

De commissie (Cindy Groenewegen, Alwin Kersbergen, Aad Boks, Allardt Stoffels en ondergetekende hadden dit jaar aan wat apps rondes niet genoeg. Moderne middelen zijn bij een zo’n belangrijke beslissing toch niet helemaal je van het. Een overlegvorm waarbij je elkaar ziet en spreekt geeft toch altijd meer voldoening en duidelijkheid, en maakt de beslissing toch makkelijker. De top 3 met briefjes bleek toch weer het gouden ei, en 2 namen kwamen toch op elk briefje voor, weliswaar op verschillende plaatsen. Uiteindelijk is gekozen voor een vrouw.

Het juryrapport is als volgt: een vrijwilliger die een grondige hekel heeft aan het draaien van bardiensten, maar dit compenseert met een enorme inzet wat betreft het schoonhouden van het clubhuis. (Zij is lid van de schoonmaakcommissie). Regelmatig haalt ze een extra doekje over de bar de vloer en de toiletten bij activiteiten en festiviteiten.

De”wasvrouw”van onze club. Al meer dan 10 jaar neemt zij alle was mee die hier door iedereen in de wasmand wordt gegooid, en zorgt dat die weer keurig schoon wordt geretourneerd bij de vereniging. Haar man noemde dit al eens gekscherend: het ervenisje van Truus die het hiervoor altijd deed.

Ook doet zij “containerdienst”: elke donderdag ochtend vroeg het aan de straat zetten van de vuilcontainer zodat deze geleegd wordt.

Zij heeft ook altijd veel plezier in het aanpakken van klussen bij b.v. Schippop en Meadow festival. In de stand van de tennis staat ze heel wat omzet te draaien op zo’n dag. Gaan is haar devies.

En op momenten kan ze fantastisch scherp uit de hoek komen met een opmerking dat je denkt, Saskia wat zeg je nou toch weer.
Ook op sportief gebied is ze aanwinst voor onze vereniging. Haar tenniskwaliteiten zijn bekend bij al haar tegenstanders!

Kortom de Maarten Bolte Bokaal is haar van harte gegund en we hopen dat ze nog heel veel jaren met plezier en enthousiasme bij onze club blijft.

Hans van Leeuwen