De Maarten Bolte Bokaal 2022 gaat naar

22 april 2022

… André van den Bos

Al jaren wordt de Maarten Bolte Bokaal uitgereikt aan leden die zich op wat voor manier dan ook
onderscheiden hebben in het LTC Keenenburgse verenigingsleven. En wie wil die nou niet krijgen?
Toch een hele eer als je die mag ontvangen.

Door de jaren heen zou je denken dat iedereen die iets betekent of betekent heeft voor de vereniging die al wel zo een beetje gekregen heeft. Niets is echter minder waar. Al is, helaas ook bij LTC K, de tendens zichtbaar dat de binding met de vereniging en het idee ook mede verantwoordelijk te zijn voor het reilen en zeilen van je club steeds minder wordt. De gedachte dat alles vanzelf gaat en dingen zo maar georganiseerd worden, de barvoorraden zich
vanzelf aanvullen, toernooien uit zichzelf georganiseerd worden en de financiën een marginale bijzaak zijn, lijkt zich ook bij onze vereniging steeds vaker op te dringen. Gelukkig echter is er nog steeds een groot aantal mensen dat zich geheel belangeloos en met vaak tomeloze inzet, inzet voor het in stand houden en zelfs laten floreren van onze mooie club. En aan ons, de winnaars van de afgelopen 2 jaren, de eervolle taak daar iemand uit kiezen die het komende jaar die prachtige beker op de schoorsteenmantel mag plaatsen, maar vooral vol trots over het terrein van de LTC mag lopen omdat hij (want het is dit jaar een hij) zich op bijzondere wijze heeft onderscheiden.

maartenbolte2022Zoals gezegd: toernooien komen niet vanzelf tot stand, daar komt heel veel werk en georganiseer bij kijken. En dat is dan nog maar 3 of 4 keer per jaar. Nee dan onze tenniscompetitie, waaraan op jaarbasis tientallen teams en leden deelnemen op evenzovele dagen en tijdstippen. Misschien wel de basis van het bestaan van je club. Dat alles moet georganiseerd en geregeld worden. Contacten onderhouden met de KNLTB, er moeten ballen zijn, de banen moeten beschikbaar zijn, er moet contact zijn met de teamcaptains en er moeten vooral heel veel praktisch-organisatorische zaken geregeld worden. Hierbij is er vaak een groot spanningsveld tussen het individueel belang en dat van de vereniging.
Onze winnaar van dit jaar is iemand die dit al jaren doet met een niet aflatend enthousiasme en met daarbij vaak de juiste dosis relativeringsvermogen. Als je daarnaast nog in het onderhoudsteam zit en vaak op doordeweekse dagen ook nog eens betrapt wordt bij het legen van de prullenbakken, op klusdagen nooit ontbreekt en tevens indirect betrokken bent bij activiteiten voor de tennisjeugd, dan is het duidelijk dat je de Bokaal meer dan verdient. We hebben het natuurlijk over niemand minder dan…. André van den Bos

Maarten Bolte bokaal kiescommissie 2022
Lex, Marian en Kees Damen